Auta z dużym przebiegiem silnika – czy warto kupić taki samochód?

Regularna konserwacja, ciągłe rozwiązywanie problemów, prosty silnik może sprawić, że samochód z łatwością przejedzie 1 milion kilometrów

Najważniejsze w utrzymaniu samochodów z dużym przebiegiem jest regularny serwis.

Auta z wysokim odczytem liczników mają też atrakcyjne ceny, bo nikt nie chce ich kupować.

Średni wiek samochodów sprzedawanych w Polsce to około 10 lat, z niewielkim marginesem 200 000 kilometrów, co jest w zasadzie górną granicą potencjalnych problemów klientów. W celu pozbycia się pojazdu, sprzedawca aktywnie kontaktuje się z klientem i ustawia przebieg zgodnie z ogólnymi oczekiwaniami. Mamy więc absurdalność 189 000 kilometrów na dziesięcioletnim dieslu. Mocno uszkodzony samochód może mieć nawet 227 tys. km na blacie. Najważniejsze aby klient był zadowolony!

Przyjrzyjmy się więc samochodom z dużym, ale zarejestrowanym przebiegiem. Stan auta powinien być w miarę zbliżony do tego, jaki zwykle widzimy na portalach ogłoszeniowych.

Przede wszystkim są dwa ważne zastrzeżenia. Po pierwsze: od czasu do czasu pojawią się samochody starsze niż 10 lat i stosunkowo młode, ale takie oferty są zazwyczaj bardzo drogie w porównaniu z większością innych samochodów z tego samego roku i/lub wyprzedane, od znajomych lub członków rodziny sprzedawcy. Po drugie: przebieg jest inny. Załóżmy, że dwa identyczne samochody stoją obok siebie z tym samym odczytem licznika. Zdjęcie, które wygląda okropnie – rozbite wnętrze, porysowany plastik, matowa farba, „odcięta” felga, rozerwane sprzęgło. Inna osoba może udawać, że ma co najmniej połowę wieku samochodu.

Jak to jest możliwe? To proste: jeden jeździ głównie po mieście i nie dba o szczegóły wyglądu zewnętrznego, drugi nieustannie odbywa dalekie podróże pod opieką odpowiedzialnego właściciela. Wniosek: Ogólne zużycie wnętrza i lakieru może (ale nie musi) wskazywać na rzeczywisty przebieg i stan maszyny.

Z tego powodu, jeśli szukasz nieco starszego używanego auta, zwróć uwagę na jego stan techniczny – znaczenie mają też cyfry, które widzisz na zegarku, bo im bardziej wiarygodna ewidencja przebiegu, tym lepiej. Ale czasami dostajesz dobrze utrzymany samochód z (bardzo) dużym przebiegiem.

Krytycznym aspektem takiego pojazdu powinien być stan silnika i układu napędowego. O ile elementy nadwozia lub zawieszenia można naprawić stosunkowo przewidywalnym kosztem, o tyle silnik wymagający remontu jest poważniejszym problemem.

Czy warto kupić auto z dużym przebiegiem?

Kiedy znajdziemy wycenę na samochód ze stosunkowo nowym przebiegiem, oznacza to:

– jego właściciel często podróżuje prywatnie;

– ten samochód jest używany do celów komercyjnych.

W zależności od tego musimy się zastanowić, czy warto inwestować w samochód z tak dużym przebiegiem. Jeśli maszyna jest do użytku prywatnego, a cała dokumentacja potwierdza, że właściciel dołożył wszelkich starań, aby utrzymać ją w dobrym stanie, warto kupić. Gorzej, gdy wszystko wskazuje na to, że samochód służy do celów komercyjnych. Pojazdy te są zazwyczaj serwisowane regularnie. Jednak pytanie brzmi, jak z nich korzystać. Często nie są one szanowane przez użytkowników, a użytkownicy często je wymieniają, co pozwala na różne użytkowanie części pojazdu w zależności od sposobu ich jazdy.

Jak utrzymać samochód z dużym przebiegiem?

Kupując auto z setkami tysięcy kilometrów należy liczyć się z koniecznością wielokrotnych napraw zaraz po zakupie. Niestety części zużywają się i pozostają bezpieczne, nie zostawiaj ich zbyt długo. Mimo że mamy do czynienia ze stosunkowo młodym autem z dużymi przebiegami, musieliśmy sprawdzić najważniejsze układy, w tym układ hamulcowy. także:

– W przypadku samochodów o dużym przebiegu może być również wymagana wymiana oleju, zwłaszcza jeśli sprzedawca nie może dokładnie określić, kiedy olej był ostatnio wymieniany;

– Kupujący często zastanawiają się, czy w samochodach z dużym przebiegiem można montować benzynę. Teoretycznie nie ma do tego większych przeciwwskazań. Jednak montaż musi być wykonany przez certyfikowanego mechanika – niewłaściwa lub niedbała instalacja LPG może pogorszyć stan silnika, powodując poważną awarię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *