Kup samochód przez Internet !
Nie będziemy już zajmować się odwiedzaniem salonów samochodowych, gdy chcemy kupić nowy samochód. Po przeczytaniu tego artykułu kupimy idealny samochód przez Internet
Pojazdy stają się coraz bardziej popularne, a dealerzy sprzedają teraz więcej niż kiedykolwiek. W rzeczywistości, według znawców branży, sprzedaż tysiąca samochodów rocznie jest uważana za normę na dzisiejszym rynku. Niedawne badanie EFL wpisuje się w obecny trend przechodzenia konsumentów na leasing samochodów. W ciągu ostatnich kilku lat leasing samochodów rozwijał się w całej Europie w szybkim tempie.
Rynek dealerów samochodowych w Polsce czeka na duże zmiany, a internet jest w tym wiodący. Z badania „Cyfrowa (r) ewolucja na rynku leasingu” wynika, że sprzedaż internetowa była istotnym czynnikiem rozwoju tej branży. Zdecydowana większość małych i średnich firm preferuje tradycyjną sprzedaż samochodów od sprzedaży online, ponieważ pozwala to klientowi obejrzeć i kupić samochód w salonie.

Rynek dealerów samochodowych
Wiele salonów już prowadzi interesy online, oprócz tego, że spotykają się z klientami w ich fizycznych lokalizacjach na całym świecie. Eksperci przewidują, że w przyszłości będzie jeszcze więcej możliwości dla sprzedaży internetowej i mobilnej, ponieważ popularność tej firmy wciąż rośnie.
Rosnące wykorzystanie usług mobilności w samochodach pomoże dealerom przekształcić ich działalność i będą mogli sprzedawać więcej. Prowadzi to do jednoczesnej konsolidacji jeszcze większej liczby sieci sprzedaży.
Według Digital (r) Evolution in the Leasing Market, firmy zmierzają w kierunku leasingu, a nie kupowania. Raport internetowy wskazuje, że 8 na 10 małych firm średniej wielkości woli tradycyjny proces odbioru i prowadzenia samochodu niż czekania, aż zobaczą go w salonie (81%). Importerzy, dealerzy samochodowi i firmy leasingowe mają swoje własne historie sukcesu, jeśli chodzi o transformację cyfrową. Jednak nie tylko oni mogą skorzystać z marketingu AI. Firmy wynajmu długoterminowego mogą nie być tak skuteczne w dokonywaniu tej zmiany.

W salonie zobaczymy, kupimy zdalnie
W szczególności pandemia przyspieszyła wdrożenie zdalnego kanału sprzedaży samochodów, który do tej pory był udostępniany przez zaledwie kilku producentów, takich jak Tesla. Załóżmy, że jesteś dealerem Mercedes-Benz i chcesz rozpocząć biznes e-commerce? Z nowych badań opublikowanych przez Światową Organizację Handlu (WTO) wynika, że co druga firma jest zainteresowana procesem całkowicie zdalnym, a co trzecia jest zainteresowana zobaczeniem samochodu w salonie i zakupem online z dostawą do drzwi.
Niektórzy przedsiębiorcy lubią chodzić do salonu i testować samochód, aby ustalić, czy sami chcą dokonać zakupu, podczas gdy inni dowiadują się, jaka jest opcja ich samochodu służbowego. Niestety, w dużej mierze zależy to od wieku – Baby Boomers częściej niż inne pokolenia pracowników decydują o tym, jaki będzie ich samochód służbowy, gdy są przekonani o jego skuteczności.
Młodsi przedsiębiorcy coraz częściej preferują modele hybrydowe, a wielu z nich woli zobaczyć samochód osobiście przed zakupem online. Przedsiębiorcy z generacji X i BB również chętniej wybierają ten typ modelu.
Dealer zmieni sposób działania
Modele dystrybucji i sprzedaży samochodów zmienią się w nadchodzących latach, ponieważ producenci samochodów coraz częściej produkują samochody z funkcjami autonomicznymi.
Sieci dealerskie muszą przygotować się na już zachodzący szybki proces konsolidacji i wiele bardzo dużych przedsiębiorstw, które powstaną.